Friday, March 21, 2014

Jalan-jalan ke Universal Studios Singapore (USS)

Assalam semua..

cerita ni aku duk peram lama sangat... sampaikan tahun ni baru duk sibuk nak bercerita.. Almaklum.. first time gitu gi overseas, walaupun cuma Singapura.. haha..

ini merupakan percutian keluarga yang berjaya.. sebab semua ahli keluarga, ipar duai turut serta..
kami ke Johor Bahru dengan menaiki kereta, check in di Hotel Silka Johor Bahru lepas penat jenjalan dan cuci mata di Johor Premium Outlets.. Tak mampu kekdahnyer nak membeli barangan kat situ, dengan bajet yang ciput, dapat tengok jerlaa, hehehe.. adik aku dia dapat handbag coach yang baru dari en suami dia.. untunglaa.. huhuhu..

bergambar depan hotel.. masa ni nak keluar cari makan malam..
dah siap check in, rehat dan solat, kami bersiap untuk keluar makan.. makan di Johor Bahru area Danga Bay.. seberang tu dah nampak lampu lampu dari Singapura.. siap makan, jalan-jalan sekitar situ dan balik hotel sambil tengok bola.. aku dengan anak dah tidur, en suami sorang je layan bola.. huhuhu..

Esoknya, pagi-pagi lagi kami semua bersiap untuks arapan sebab bas akan bertolak pada jam 8pagi ke Singapura, terus ke Universal Studios Singapore (USS).. kami menaiki bas yang disediakan oleh ejen travel yang kami tempah siap-siap masa matta fair.. tu semua adik aku yang uruskan, aku serta ahli keluarga yang lain hanya membayar dan mengikut ajer..

haruslaa bergambar dulu bila dah sampai, huhuhu

lebih kurang 10 pagi, kami semua dah selamat sampai ke USS.. girangnya rasa.. kami ke sana main macam-macam permainan dan masuk dalam beberapa studio, antaranya Shrek 4D, transformers, live camera action serta main beberapa permainan outdoor.. kami makan tengahri di sebuah restoran nasi beriani yang berada dalam kawasan USS tu juga.. harganya agak mahal, dalam $S15 (15 dollar singapore) untuk sepinggan nasi beriani, roti boom dan segelas air milo ais..

di bawah ni dikongsikan beberapa keping gambar..

tengah memusing-musing mencari tempat sesuai untuk masuk..

bergambar di depan istana shrek dan fiona.. huhu

en suami bersama bumblebee kesukaannya..

bergambar kenangan malam sebelum keluar..

lagi, bergambar dengan kereta antik..

selain daripada studio, serta permainan indoor dan outdoor, turut disajikan kepada kami di USS ialah persembahan nyanyian serta perarakan patung-patung daripada cerita serta filem daripada Disney..

Setelah penat, dan beli beberapa souvenir untuk dibawa pulang, kam akhirnya mengambil keputusan untuk makan di luar kawasan USS, yang mana harganya agak berpatutan, untuk sebungkus nasi beriani ayam, harganya baru mencecah $S6 (6 dollar singapore)..

selesai makan, kami turun ke bawah sambil menunggu bas yang akan membawa kami pulang ke Johor Bahru.. sesampainya kami di JB, kami terus memandu pulang ke Kuala Lumpur..

Apapun, kenangan percutian di USS Singapura amat menggamit memori, moga ada kesempatan yang lain pula untuk kami ke sana lagi.. Insya-Allah.. :)

1. Best kan uss, hehe, nanti boleh plan jalan2 tmpt lain lak kn? Huhu

1. tulaa, pegi hong kong pulak ke, main disneyland kat sana, huhuhu.... tingginyer angan2.. huhuhu...

2. takpe bleh je berangan2 dlu, after all angan2 percuma je, mudah2an ada rezki bleh la kita smpai sana lak, huhu