Friday, May 4, 2012

coklat sedap dah sampai.. :D

salam.. 2 minggu lepas aku ada order coklat buatan tangan daripada kak wati, sepupu en suami di baling, kedah melalui laman sosial, facebook. harga coklat tu rm50 untuk 50 pcs coklat, agak mahal tapi berbaloi sebab termasuk postage.. lagipun, bukan selalu aku mintak en suami belanja coklat yang aku rasa mahal, maklumlah rakyat marhaen.. hehehe.. selain daripada coklat, aku jugak ada order botol acuan roti jala, harganya rm18 untuk 2 botol, murah kan.. semua skali rm68. kak wati bagi diskaun rm5, tapi memandangkan mesin ATM tak terima rm5, makanya bila en suami bagi duit, aku masukkan rm70 ke akaun kak wati..

disebabkan botol acuan tu tak sampai lagi pada kak wati, (mungkin dia order atau beli kat tempat lain secara pukal) jadiknyer, kak wati tangguhkan dulu pengeposan coklat tu, sebab dia nak poskan coklat tu sekali dengan botol acuan tu.. lagipon dia hanya akan buat coklat tu bila ada tempahan je. Untuk makluman, (skema giler kot ayat, haha..) kak wati ni bisnes dari rumah melalui facebook. Tunggu punya tunggu, kak wati sms kata nak pos hari isnin, tapi aku bagitau, selasa cuti sempena hari pekerja, takut sampai lambat pulak, terperap kat pejabat pos, hehe.. so, dia balas kata dia akan pos hari rabu.. dan, hari khamis tengahari dah sampai pon kat opis aku.. tadaaaa.. hehehehe.. :D


sila abaikan contengan-contengan yang terdapat pada bungkusan tu ye.. hehehe..

aku koyakkan pembalut kertas tu cepat-cepat selepas gambar ditangkap, tak sabar nak menikmati rasa coklat tu dan nak tengok rupa coklat tu.. tapi rupernyer kak wati bungkus lagi macamni..


hadoi..banyaknyer selotep..huhuhu..

wahh.. memang cermat..huhuhuhuhu..nampaknyer, beliau memang betul-betul menjaga kualiti coklat buatannya, huhu.. dan dalamnya bukan sahaja terdapat coklat yang aku order tu, tapi juga duit baki rm5 daripada jumlah yang aku bank in kan tu.. rupernyer kak wati pulangkan bakinyer.. :D

dan kat bawah ni ialah coklat dan botol acuan yang aku beli tu setelah bungkusan tersebut ditanggalkan selotep dengan cermatnya, takut coklat patah / rosak, nanti tak nampak rupa sebenar macam gambar yang kak wati tag dalam facebook tuh, hahaha.. ;P

tengok, cantik je aku susun sebab nak tangkap gambar masuk dalam facebook dan jugak blog kann.. hehehehe..


inilah coklat dan juga botol acuan roti jala tu..

yang coklat rupa lolipop tu, aku dengan en suami dah merasa, itu free gift daripada kak wati untuk kami berdua, coklat bentuk bunga warna biru & ungu dua bijik tu pon free gift untuk kami.. yang tu dah selamat jugak.. hahahaha.. tinggal yang tengah-tengah, bungkusan macam biskut raya tu je kami belum cuba.. itulah coklat assorted filling yang aku tempah dari kak wati, sepupu en suami.. dan botol 2 bijik tulah botol acuan roti jala, sebotol tu aku nak bagi kat mama aku.. andai satu hari aku tak lupa, aku beroti jala, aku pos la entrinyer yee.. hehehe..

5 comments:

  1. Mujur zulaika xpndai mkn oklat lg.. Hihikkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah..mujurlaa..klu x,berebut dengan ibu dia..hehe..

      Delete
  2. sedap ke cekelat nye? nmpak mcm byk kaler2 tu mcm byk gula tak mcm byk coklat pn..huhu..nmpak mcm kurang sedap je..hehe..sorila tuan tanah tp rasa saya harganya agak mahal dengan coklatnye..huhuhu...peace!

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah..en suami ada ckp mahal msa minta dia belikan, tp sbb sama2 nk merasa,dia hulirkan jgkla duitnya..yg topping dia tu mmg gula pn + sdkit white choc,corak bunga..bwh topping tu coklatnya, rasa mcm2..rasa strawberry ada,rsa oren ada (yg dia jual,mcm2 rasa lglaa) ditambah dengan sedikit hirisan badam..pada aku, rasanya oklaa, sbb x manis sgt..cuma, harganya mmg diakui agak mahal..huhu..

      Delete